Life of a Reverted Muslim

"O believers enter into Islam completely and do not follow the footsteps of Shaitan, surely he is your clear-cut enemy. If you falter after receiving the clear-cut message, then keep in mind that Allah is Mighty, Wise. Are they waiting for Allah to come down to them in the shadow of clouds, along with the angels, and make His decision known? Ultimately all matters will be presented to Allah for decision"
(Surah Al-Baqara, Ayah 208-210)


Wednesday, February 1, 2012

"Bro, babi tu sedap tak?"


Sahabat : Bro, nak tanya satu soalan boleh ahhh..

Saya : Boleh... tu ko dah tanya satu soalan dah...

Sahabat : Hehehe... Babi sedap tak?

 
 "Cute tak saya? Saya sedap ke tak? Hmmm..."

Saya : Babi saya tak makan tapi saya makan daging babi sahaja. Memang lah sedap sangaaaatttt kalah KFC. Sodappp sehingga menjilat sudu dan chopstick... Bak Kut Teh Klang & suckling pig paling best selain luncheon meat... fuhhhh...
 
                                                      suckling pig yang rangup....

bak kut teh klang dengan teh cina.....perghhh....

Sahabat : Rasa dia macam mana eh? Ada mirip kambing atau lembu tak?


Saya : Lagi sedap dari tu. Tak boleh fight. Kalau u nak test try cuba uji makan, jom..!!

Sahabat : Tak nak la. Haram. Habis tu kalau sedap macam mana bro boleh berhenti?


Saya : Ohh babi ko tahu pula haramnya tapi yang ko tiap hari pegang tangan makwe, merokok dan ambil loan ada riba tak haram plak? Saya boleh berhenti sebab taat kepada perintah Allah. Tak payah sains buktikannya. Kalau masih ada wahyu, kalau ada, kata babi wajib makan, gerenti saya terus pi makan...
 
"Kepala salah seorang dari kalian dipaku dengan paku itu lebih baik baginya daripada menyentuh yang bukan mahramnya" 
(Hadis Riwayat Thabrani)
A275
Orang-orang yang memakan (mengambil) riba itu tidak dapat berdiri betul melainkan seperti berdirinya orang yang dirasuk Syaitan dengan terhuyung-hayang kerana sentuhan (Syaitan) itu. Yang demikian ialah disebabkan mereka mengatakan: "Bahawa sesungguhnya berniaga itu sama sahaja seperti riba". Padahal Allah telah menghalalkan berjual-beli (berniaga) dan mengharamkan riba. Oleh itu sesiapa yang telah sampai kepadanya peringatan (larangan) dari Tuhannya lalu ia berhenti (dari mengambil riba), maka apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum pengharaman itu) adalah menjadi haknya, dan perkaranya terserahlah kepada Allah. Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya. 
(Al-Baqarah 2:275)
 
Dari Samurah bin Jundab, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
“Semalam aku bermimpi ada dua orang yang datang lalu keduanya mengajakku pergi ke sebuah tanah yang suci. Kami berangkat sehingga kami sampai di sebuah sungai berisi darah. Di tepi sungai tersebut terdapat seorang yang berdiri. Di hadapannya terdapat batu. Di tengah sungai ada seorang yang sedang berenang. Orang yang berada di tepi sungai memandangi orang yang berenang di sungai. Jika orang yang berenang tersebut ingin keluar maka orang yang berada di tepi sungai melemparkan batu ke arah mulutnya. Akhirnya orang tersebut kembali ke posisinya semula. Setiap kali orang tersebut ingin keluar dari sungai maka orang yang di tepi sungai melemparkan batu ke arah mulutnya sehingga dia kembali ke posisinya semula di tengah sungai. Kukatakan, “Siapakah orang tersebut?”. Salah satu malaikat menjawab, Yang kau lihat berada di tengah sungai adalah pemakan riba” 
(Hadis Riwayat Bukhari no 1979)

 
fuyoooo....telinga pun boleh hisap rokok...
fatwa HARAM MEROKOK...

 Inna lilahi Wa Inna ilahi Rajiun 
(Dari Allah kita datang dan kepada Allah jua kita kembali)


p/s Moral cerita ini ialah, usahlah tanya mereka yang memeluk Islam samaada babi itu sedap ke tak sebab kalau tak sedap takkan kami makan berpuluh-puluh tahun. Kalau nak tanya juga maka tanyalah "bagaimana nak mendekati dan berdakwah kepada golongan belum Islam ya" dan bukan soalan babi. Tak babi mesti bab "DAH POTONG BELUM"... Nanti ada yang kena potong nanti...

 
asah bagi tajam sebelum POTONGGGGG...

 
kalau tanya lagi, saya kasi potongggg....relax bro, gurau je...

 ahh... ni ayam sudah sunat... sudah akil baligh punya ayam...



 


14 comments:

  1. baru first time masuk ur blog... good approach u got there.. nk comment pasal color n contrast kat bolg ni boleh tak...kat atas tu yg background biru n ada traslated verse tu i could not read it when the background is blue.. .

    ReplyDelete
  2. it looks ok now. previously when i opened it there was a blue color background and i could not rear the wording.

    ReplyDelete
  3. like this entry...mesti u selalu kene tanya mcm ni kan? hehe..

    ReplyDelete
  4. Hehe.. kdg2 saje nak tau. Atau pun nak mulakan perbualan. Lepas tu baru la tanya soklan berat2.

    ReplyDelete
  5. tengok babi tak haram.
    tengok aurat haram.

    tapi aku tak suka tengok babi.
    tapi aku suka tengok aurat.

    ReplyDelete
  6. Parti Ayam Sunat juga dikenali sebagai Parti Ajaran Sesat atau Parti Islam Se Malaysia (PAS) adalah parti Sunni dan bukannya parti Islam. Sunni itu adalah ajaran sesat dan kufr di sisi Allah s.w.t.

    Islam betul adalah Islam Alawi Syiah, iaitu Islam yang dipegang oleh Presiden Syria bernama Bashar Al Assad.

    Imam Ali Bin Abi Talib adalah putra kepada Allah s.w.t., dan anak kesayangan Nya. Allah adalah tiga, iaitu, ALLAH, Imam Ali Ibn Abi Talib, dan Fatimah (iaitu puteri kepada Nabi Muhammad s.a.w.).

    Nabi Muhammad s.a.w. bersyukur kerana menjadi bapa kepada Isteri Tuhan, iaitu Imam Ali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alawiyyah,

      Saya kurang berminat nak berdebat dengan anda mengenai isu ini. Apa kata anda bawakan bukti bahawa Syiah itu yang benar? Adakah Syiah wujud ketika zaman Nabi Muhammad s.a.w atau selepas baginda wafat?

      Ungkapan anda ini telah mengeluarkan anda dari Islam'

      "Imam Ali Bin Abi Talib adalah putra kepada Allah s.w.t., dan anak kesayangan Nya. Allah adalah tiga, iaitu, ALLAH, Imam Ali Ibn Abi Talib, dan Fatimah (iaitu puteri kepada Nabi Muhammad s.a.w.)"

      Demi sesungguhnya! Telah kafirlah orang-orang yang berkata: "Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Maryam". Padahal Al-Masih sendiri berkata:" Wahai Bani Israil! Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, Bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya Syurga, dan tempat kembalinya ialah neraka; dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang-orang yang berlaku zalim".
      (Al-Maaidah 5:72)

      "Nabi Muhammad s.a.w. bersyukur kerana menjadi bapa kepada Isteri Tuhan, iaitu Imam Ali"

      Naudzubillah.... bertaubatlah saudaraku... Allah kurniakan akal kepada kita agar berfikir dengan logik dan bukannya menafikan akal kita dalam membuat keputusan... wallahualam...

      Delete
    2. sesungguhnya allah itu ialah hajar aswad.

      Delete
    3. bro..tunjukkan aku dimana nubuat dalam alkitab yg mengatakan muhammad itu nabi??

      Delete
    4. bro..tunjukkan aku dimana nubuat dalam alkitab yg mengatakan muhammad itu nabi??

      Delete
    5. sesungguhnya allah itu ialah hajar aswad.

      Delete
  7. Saudara firdaus..jgn dilayan sangat orang seperti allawiyah nie....semoga Allah berikan hidayah berganda untuknya...insya'allah...

    ReplyDelete
  8. syabas saudara Firdaus...satu teknik penyampaian yg bagus dan ringan..
    dlm gurau ada benarnya, dlm tegas ada lembutnya.. lebih mudah diterima dan difahami... teruskan usaha..semoga usaha saudar beroleh keberkatan dan ganjaran yg besar drpd Allah ... :-)

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog and take some time off to read and May it benefit everyone. Everything that is good come from Allah and for every shortcoming come from me. I appreciate all your criticism, suggestion and comment. No permission needed to share as all belong to Allah. Jazakallahu Khaira (May Allah Reward You with Good) for your time and comment....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...